Używanie gazu w jednostkach diesla jest w naszym kraju częste co najmniej od dziesięciu lat. Mimo to wiele osób wciąż pyta, na ile sensowna mogłaby być w przypadku ich pojazdu instalacja na gaz, oraz u kogo niedrogo ją założyć.

Gaz do ropniaka – czy to opłacalne?

Sporo rodzimych użytkowników dróg potwierdza, iż nabycie samochodu z jednostką wysokoprężną podsunęły im pozytywne oceny przyjaciół, chwalących sobie uzyskane w ten sposób oszczędności. Niestety, w ślad za podwyżką cen oleju napędowego, użytkowanie diesli staje się teraz o wiele mniej sensowne niż dawniej. Z tego właśnie powodu posiadacze pojazdów przychylają się do następnej obiecującej opcji, jaką jawi się według nich silnik wysokoprężny zasilany LPG.

Czy instalacja gazowa w ropniaku faktycznie może się okazać wyjściem pożądanym? Fachowi mechanicy twierdzą, iż w przypadku niewielkich pojazdów osobowych – na pewno nie. Obecne w nich silniki czterocylindrowe nie potrafią odpowiednio zużytkować całego potencjału gazu ziemnego. Przebudowa diesla jest więc nieopłacalna.

Diesel na gaz sprawdzi się doskonale w autach wyróżniających się sporymi jednostkami napędowymi oraz sporymi przebiegami, jak również pokaźnym spalaniem. Wydatek zwraca się bardzo szybko w odniesieniu do dłuższych tras oraz sporego załadunku. Łatwo zgadnąć, że najbardziej zadowoleni z LPG są zatem użytkownicy samochodów ciężarowych oraz pojazdów komunikacji miejskiej.

Diesel z LPG – ile może kosztować?

Przeróbka silnika diesla na gaz nie jest przedsięwzięciem nadmiernie skomplikowanym, gdyż podejmuje się go sporo dobrych mechaników w całym kraju. Wciąż okazuje się dosyć kosztowne. Widełki cenowe są uzależnione od rodzaju konkretnej formy LPG, marki auta i silnika. Instalacja gazowa do osobówki wyniesie nas ok. 5 tys. złotych. Jeśli mowa o ciężarówkach, koszty rosną często niemal 2-krotnie.

Źródło: informacje firmy Elpigaz